سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ساختار آزمون دولینگو

در ادامه مطلب آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت باید بدانید که ...

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو دارای دو بخش کلی است که یک بخش آن شامل ارزیابی مهارت های درک مطلب (خواندن)، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن می باشد و بخش دوم برای دانشگاه مقصد ارسال می شود و شامل یک مصاحبه ی ویدیویی و یک Writing است.

آزمون دولینگو یک آزمون زبان تطبیقی است، یعنی سوالات بخش های بعدی به نحوه پاسخگویی داوطلب در بخش های قبلی بستگی دارد و هر چه داوطلب سوالات ابتدایی را بهتر پاسخ دهد، سوالات بخش های بعدی سخت تر خواهد بود.

بخش ارزیابی چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی 45 دقیقه است و بخش مصاحبه ی ویدیویی نیز 10 دقیقه است و قبل از پاسخگویی به سوالات اصلی، داوطلبان در مدت 5 دقیقه با قوانین آزمون آشنا می شوند.

یکی از مزایای آزمون دولینگو این است که داوطلبان می توانند هر چند مرتبه که بخواهند بدون محدودیت برای کسب نمره بالاتر در آزمون شرکت کنند، اما حداکثر دفعات مجاز برای شرکت در آزمون دو مرتبه در یک ماه است.

نمره دهی آزمون دولینگو

نتایج آزمون دولینگو 5 روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و نمره آزمون دولینگو 10 تا 160 است. نمراتی که داوطلبان دریافت می کنند، شامل چهار نمره جداگانه است:

1- LITERACY: توانایی داوطلبان در مهارت خواندن (درک مطلب) و نوشتن را نشان می دهد.

2- COMPREHENSION: توانایی داوطلبان را در مهارت های خواندن و شنیدن را نشان می دهد.

3- CONVERSATION: توانایی داوطلبان را در مهارت های شنیدن و صحبت کردن را نشان می دهد.

4- PRODUCTION: توانایی داوطلبان را در مهارت های صحبت کردن و نوشتن را نشان می دهد.

همچنین مدت اعتبار مدرک این آزمون دو سال پس از تاریخ صدور آن است و پس از آن دیگر معتبر نخواهد بود.

آزمون آزمایشی دولینگو

آزمون آزمایشی دولینگو برای اولین بار توسط مرکز ایران بریتانیا به صورت آنلاین در سایت ایران بریتانیا و زیر نظر مرکز دولینگو در ایران برگزار می شود. به دلیل اینکه آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس، PTE و غیره منابع کمتری برای آمادگی در آزمون دارد، از این رو داوطلبان می توانند با شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو برای آزمون اصلی آمادگی لازم را پیدا کنند تا بتوانند نمره بالایی در آزمون دولینگو کسب کنند. همچنین نمره ی این آزمون 85 تا 110 است.

آزمون آزمایشی دولینگو در 24 ساعت شبانه روز و تمام روزهای سال برگزار می شود و محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آزمایشی وجود ندارد. همچنین شرکت در این آزمون رایگان است و داوطلبان فقط برای تصحیح سوالات هزینه ای را پرداخت می کنند.

داوطلبان می توانند پس از شرکت در آزمون آزمایشی دولینگو از منوی کاربری، درخواست دانلود سوالات آزمون را بدهند و سوالات به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

این مطلب ادامه دارد..

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی

شرکت مهاجرتی هومان ویزا